Uppställningen till 4 juni klar!

affisch Lebatos musikpicknick

Den 4 juni drar vi igång sommarens musikpicknickar i Folkets Park - Malmös nya folkfest!

Artister, dj:s och en härlig stämning kan avnjutas helt gratis kring stora scenen i parken från kl 15-22! Ta med picknickkorg, en filt och ha en härlig dag och kväll med oss!

Premiärdagen blir det hiphop för hela slanten när artisterna uppträder, men kommande musikpicknickar blir det blandade genrer. Våra dj:s kommer att bjuda på mycket reggae och afrikanska rytmer.

Fyra av lördagarna samarbetar vi med Bilda/Hiphop Centralen som bjuder på en Hip hop Gathering och intar scenen med breakdance-workshops, uppvisningar och rapartister kl 17-19. På gräsplanen kring scenen kommer det också finnas en vägg där en graffitimålare skapar ett verk inför publiken. Boka in 4 juni i almanackan, så ses vi!

ARTISTER 4 juni:

J da Philosopher (hiphop)



Yahaya Samateh är en 23-årig kille från Lund som ni kunde höra redan på en av förra sommarens musikpicknickar. HÄR kan du lyssna på J da Pilosopher på Myspace


 


Chukk Rukkuz (hiphop)





Grow Digga (hiphop)
Kaya Kru Cutz


Så här beskriver en av medlemmarna i Kaya Krew Cutz, Jonas Lindeblad aka Sam Zne, sig själv:

26 år gammal ursprungligen från Vellinge men bosatt på Amiralsgatan i Malmö sedan 12 år tillbaka. Gjort musik nu i drygt två år. Influerad i högsta grad av 90-talets hip hop scen, både till hur jag ser ut och hur min musik låter och definitivt den jag är. Ingår i en grupp kallad KAYA KREW CUTZ som hittills har släppt två mixtapes: "Bära Eller Brista" o Ännu Mer Äkta. Vad vi/jag försöker göra med vår musik är att få folk att förstå att hip hop inte handlar så mycket om brott och kriminalitet som det gör om kreativitet.



HIP HOP GATHERING  kl 17-19 i samarbete med Bilda/Hiphop Centralen
Breakdansare, rappare och graffitikonstnärer.

En graffitikonstnär skapar ett verk på en tillfälligt uppsatt vägg intill scenen, det blir breakdans-workshop med Melinda "Messymel" Jacbosson från Skyhigh Rockers Crew, och sedan uppträder följande dans- och rapartister från Hiphop Centralen:


DJ:S

dj Gainde Sound (highlife, afrobeat, soca, afroreggae och mbalax)



"Den afrikanska musiken har blivit en del av mig, den ger
mig en resa fylld av glädje, kultur, dans och gemenskap
som aldrig tar slut"   Följ med mig!
Kontakt: Johan Alexandersson (facebook)
"Den afrikanska musiken har blivit en del av mig, den ger
mig en resa fylld av glädje, kultur, dans och gemenskap
som aldrig tar slut"   Följ med mig!

DJ LK (reggae)

dj LK


UNDER VARJE MUSIKPICKNICK KOMMER DET ATT FINNAS ETIOPISK MAT ATT KÖPA OCH FAIRTRADEVAROR, KLÄDER, SMYCKEN OCH HANTVERK FRÅN AFRIKA.




* * *



ARTISTER 18 juni:

Dat Boy Cee
Hadros 44
Zecret & Curious
Dejossey

DJ:s

DJ LK (reggae)
Frankie aka Coco Master (afrikansk musik och afro hiphop)

Kommentarer
Postat av: Sara

Kommer definitivt inte att missa er musikpicknick! Kul att ni fixar detta!

2011-05-25 @ 20:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0